Csokis muffin - Kis bűnözés, de megéri

Nem teljesen felel meg a myastheniasoknak ajánlott étrendnek, mivel csoki az van benne, de aki akarja ezt is helyettesítheti gyümölccsel, vagy cukormentes csokival. Én most úgy nagyjából 8-10 muffinra való adagot mutatok be, és ehhez nagyjából két csokimikulást használtam fel, de egyáltalán nem jött elő tőle az a bizonyos "zsibbadás", vagy gyengeség, amiért úgy általában kerüljük a cukrot, búzalisztet stb. na akkor vasárnapi desszertre fel!

SAM_4178.JPG(A baloldaliak azok a család többi tagjának készültek, a MG-seknek való muffin a jobb oldalon vannak)

Hozzávalók:

  • 1 tojás
  • 12,5 dkg nádcukor (Sparban 1 kilós 500 Ft)
  • 12,5 dkg kukorica liszt (Sparban és Tescoban is kapható 1 kiló kb 290 Ft)
  • 6 dkg margarin
  • 1 tk vaníliaaroma
  • 3 g sütőpor sztem ez kb egy teáskanálnyi lehet
  • ha bírjátok akkor egy csomag vaniliás cukor, ha nem akkor pl a Tescoban ebből is lehet vanília ízű fruktózt kapni (amiből egy nagyobb zacskó olyan 110 Ft)

Elkészítés

A lisztet összekeverjük a sütőporral, a cukorral, a vaníliás cukorral. Én robotgépben szoktam, mert a kavargatás nem megy mindig túl könnyen, szóval ehhez a keverékhez hozzá adom a tejet, a vanília aromát és a felolvasztott margarint. Én egy fél deci laktózmenteset tejet is hozzászoktam adni, hogy picit könnyebb legyen a tészta.

SAM_4157.JPG

Ezután beledobok némi összetört csokit ízlés szerint, de aki nagyon nem bírja az nyugodtan tehet bele gyümölcsöt, vagy kompótot, vagy cukormentes csokit. 

SAM_4159.JPG

Beletöltjük a muffinsütőbe, amit persze előtte kis papírokkal kibélelünk. Előmelegített sütőben kb 180 fokon, ötös fokozaton kb 20 percig sütjük. Jó étvágyat :)

SAM_4167.JPG