Mennyei eperszelet myasthenias-oknak is

A családom idei epres kedvence, ami még egészséges is, és gluténmentes így lisztérzékenyeknek is ajánlom! Az a fantázianeve, hogy mennyei eperszelet, habár nem én adtam neki a nevet, a kedvenc receptes újságomban volt, de az biztos, hogy tényleg mennyei! Nem fehér búzalisztből készítem, hanem kukoricalisztből, de ettől senki ne ájuljon el, mert nagyon finom, esküszöm :)

SAM_4210.JPG

Hozzávalók (kb  8-10 szelethez)

  • 35-40 dkg eper
  • 20 dkg kockamargarin
  • 3 tojás
  • 15 dkg porcukor (ez persze lehet sima, vagy szőlőcukor is, de én kávédarálón csináltam a nádcukorból)
  • 1 cs vaníliás cukor (elhagyható diéta esetén)
  • 25 dkg kukorica liszt

A tetejére majd morzsát szórunk, ennek összetevői:

  • 5 dkg kocka margarin
  • 7 dkg nádcukor/cukor
  • 7 dkg kukoricaliszt

Elkészítés:

Szétválasztjuk a tojásokat, a tojások sárgáját összekeverjük (én robotgépben) a kicsit felolvasztott, de már lehűlt margarinnal, vaníliás cukorral és porcukorral.

SAM_4203.JPG

Én ekkor átöntöttem egy tálba ezt a keveréket, elmostam a robotgép tálkáját és 25 évesen felvertem életem első tojásfehérjéjét, kemény habbá :) Ami persze a nagymamámnak habverő nélkül, akár egy sima villával is megy, én inkább a robotgép segítségére támaszkodom, persze a kézi habverő is tökélete. Hát őszintén szólva nem fűztem hozzá sok reményt, de végül kb 15 perc után sikerült és persze ki kellett próbálnom, hogy ha fejre állítom a tálat kiborul -e és lássatok csodát, NEM! :)

tojásfehérje.jpg

A tojásfehérjét szépen óvatosan hozzákeverjük a tojássárgájás trutymónkhoz, majd szép lassan beleadagoljuk a lisztet is. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, majd 160 fokon (4-es fokozat) kb 15-20 percig sütjük.

SAM_4205.JPG

Tipp: én nagyon vékonyra szoktam nyújtani a tepsiben a tésztát, mert a kukoricaliszt azért tud nagyon száraz lenni, ha túl vastag tésztát csinálunk belőle.

Miközben sül a tésztánk felszeleteljük az összes eprünket, és elkészítjük a morzsát, vigyázzunk, hogy vajdarabkák ne maradjanak benne. Amikor megsült a tészta, beborítjuk eperrel, majd rászórjuk a morzsát és visszatesszük a süti kb. 15 percre.

SAM_4206.JPG

Ha szükséges akkor tejszínhabbal fogyaszthatjuk, de anélkül is nagyon finom, nálunk két nap alatt el szokott fogyni :)

SAM_4210.JPG