Amerikai palacsinta egészségesen

Már írtam arról, hogy ha lehetséges myastheniásként kerüljük a cukor, fehér liszt, tej fogyasztását, de ettől még nem kell hanyagolnunk olyan finom dolgokat, mint pl. a palacsinta. Most a mai reggelimet mutatom meg Nektek, amit bátran fogyaszthattok.

WP_000014.jpg

Hozzávalók: (kb. 15 darabhoz, de ez két személynek is bőven elég egy nagyon kiadós mennyiséghez, mert nagyon laktató)

  • 1 (2dl-es) bögrényi kukoricaliszt (Tescoban, Sparban kapható, kilója kb 270 ft)
  • 2 teás kanálnyi nádcukor (én a Sparosat veszem kilója kb 500 ft)
  • fél teáskanálnyi só
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • 1 bögre laktózmentes tej (én a Mizosat használom, literje 299 ft, de a Sparban is van többféle kb ugyanennyiért)
  • 1 tk vaj/margarin

A száraz összetevőket összekeverjük. A tojást a kicsit meglangyosított tejjel és vajjal összekeverjük, majd hozzáöntjük a tejet. Ehhez a masszához kis adagokban hozzátesszük és elkeverjük a száraz összetevőket. Jól kiolajozott palacsintasütőben megsütjük. Ízlés szerint tálaljuk, akár gyümölccsel, akár lekvárral finom. Én ma eperrel és Norbi Update vanilía pudinggal ettem (ami kb bárhol kapható és olyan 90 Ft körül van). A párom egyébként mogyorókrémmel szereti a legjobban, szóval bűnözésképpen egyet úgyis megkóstolhatunk :)

Jó étvágyat!